søndag 21. desember 2014

Har du en vaskemaskin som spiser sokker? Løsningen er her :)

I dag kan jeg avsløre enda en kalendergave, denne han til yngste sønn. Må nok lage en til eldste sønn også etterhvert :) 

Jeg vet det ofte blir borte en sokk fra et sokkepar under vask, på mystisk hvis. Om det er slik som Øystein Sunde synger om i "Sokka mine" vites ikke, men det virker slik i blant at det er vaskemaskinen som er skyldig. På uforklarlig hvis kan den dukke opp igjen i neste vask.

Så mens du venter på "den andre sokken" kan denne være til hjelp :) Laget av panelrester beiset med drivved, hamptau, klesklyper og noen penselstrøk med hobbymaling :)




Må også fortelle om min skepsis til å sette orkideplanter i glass med vann. Dette leste jeg et eller annet sted og syns det var rart siden de skal vannes så lite.. Men nysgjerrig som jeg er, måtte jeg gjøre et forsøk. Tok en av de som så mest ferdig ut, så det ikke var så stort tap om det gikk galt. Jeg tok den ut av potta og renset den ren for orkidejord og satte den i et Norgesglass med vann. Skifter vann og skyller røttene under springen ca 1 gang pr uke og jammen kommer det ikke blomsterknopper. Skepsisen forsvunnet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar