torsdag 3. juli 2014

Ny vri på kyllingfilet

Her i huset går det mye i kylling og det kan bli kjedelig i lengden. I dag prøvde jeg en ny variant som jeg gjerne deler, selv om dette kan begynne å ligne en matblogg :)

Panerte kyllingfileter:
Jeg tok 2 kyllingfileter som jeg la i pose og banket flate. Jeg brukte en kjele.

Jeg blandet dette på en flat tallerken: 2 dl mel med div krydder jeg hadde for hånden. 2 ts salt ( seltin),  2 ts pepper, 2 ts karri, 2 ts chilipulver, 2 ts tandorikrydder, 1ss paprika pulver, 1 ts hvitløkspulver, 2 ts ingefær. Her er det vel bare fantasien og hva som er i krydderhylla som stopper :)

Så vippet jeg 2 egg med ca 4 ss vann og hadde over i en dyp tallerken. 

Kyllingfiletetene ble vendt i mel/krydderblandingen, så vendt i eggeblandingen og en ny runde i mel/krydderblandingen.

I mellomtiden var stekepannen blitt varm med 2 ss rapsolje. Jeg stekte filetene forsiktig på moderat varme så de ikke satte seg fast, i ca 6 min.

Etter at de var stekt, la jeg de på et paprhåndkle slik at de fikk rent fra seg. I pannen brunet jeg 2 fedd finhakket hvitløk med 2 ss rapsolje, hadde deretter i 2 ss honning, ca 1 ss kikkoman soyasays og litt seltin og pepper. Lot det boble litt på moderat varme. 

Denne sausen satte prikken over i'en. 

Servert med ris og salat, tomater og gul paprika. 

Enjoy!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar