fredag 18. juli 2014

Mer variasjon med søtpotet

I et hus hvor ris og poteter har rådet i alle år, så har sånn ca 90 % blitt byttet ut med søtpotet og andre grønnsaker. Er blitt stor fan av søtpotet, så da må en finne på variasjoner av den

I dag gikk jeg for ovnsbakte og fulgte nesten oppskriften her http://www.nrk.no/mat/ovnsbakte-sotpoteter-1.7395650

Til 2 personer brukte jeg 1,5 søtpotet, 1 rødløk og 2 fedd hvitløk. Alt kuttet i biter, og dryppet over 2 ss rapsolje og 1ss honning.

I ovnen på 200 g i 20 min og ytterligere 10 min på 220 g.

Fant biffkjøtt i fryser som ble frest på sterk varme i ca 2-3 min. Med en dæsj av kryddersmøret jeg laget tidligere i uka, ble dette en slags biffsnadder :)


Jeg jobber denne uken og da er det bare kveldsprosjekter på gang, men til gjengjeld kjører jeg trippel prosjekt:) Viktig å ha noe å bytte på så en ikke går lei 



Når de er ferdige vites ikke, men det kommer her når de er det :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar