mandag 5. august 2013

Trenger flere timer i døgnet!

Jeg begynte på en ensfarget Mariusgenser da jeg kom på ferie for 4 uker siden, og for de som har lest innleggene mine, så klarte jeg å skade foten helt i starten på ferien. Dette medførte mye sitting, med foten opp og hva gjør man da?

Lese? Joda, jeg gjorde det også, men jeg liker å se resultater av det jeg gjør - og det var lite synlig som kom ut av lesingen - bortsett fra at bunken med uleste bøker ble lavere og bunken med leste bøker ble høyere...

Jeg hadde i allefall værgudene på min side, så med rumpa og beinet i hver sin stol og skrotten smurt inn med solkrem, var det bare å la pinnene gå!

Så i løpet av 1 1/2 uke ble denne genseren ferdig, strikket i Viking sportsgarn (superwash).
Heldigvis hadde jeg med et "lass" med garn, blant annet garn fra Tyrkia, Ice - Virgin wool.

Jeg strikket likegodt en lik genser, men denne gangen med mønsteret i farger. Jeg er blitt glad i denne varianten av Mariusgenser med rundfelling. Den er fin, i tillegg til å slippe oppklipping og montering. 
I ettermiddag ble det festet tråder på den, samt  damping....
..så da er begge "feriearbeidene" ferdige - innenfor 4 uker ;)


Innimellom strikket jeg også en oppvaskklut... Blir nok flere slike, eller lignende i allefall..


Det er nye prosjekter på gang, blant annet ulldress som skal strikkes i mykt garn av Baby Alpacka og silke.. Skal teste ut tyrkisk garn igjen..

Var også på garn-salg i går.. Og klarte ikke la være å kjøpe - selv om lageret begynner å fylles opp


Så jeg har nok å ta tak i - mangler bare noen timer i døgnet. 
Har du noe fritid å selge, så kontakt meg ;)

....men aller først skal en ordinær Mariusgenser på bestilling ferdigstilles ;) 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar