mandag 11. august 2014

Bakeettermiddag


Deilig med ferie og bare være hjemme også..
Fikk lyst til å bake noe jeg ikke har bakt før - så det kan jeg helt sikkert :)

Syns det er greit å finne noe spiselig i fryser'n som er kjekt å ha på fysne, mørke høstkvelder.

I sommer fant jeg en oppskrift på Løkbrød med ost i et Familien som svigermor hadde lagt igjen på hytta..aner ikke hvilket blad eller årgang, men jeg klipte ut oppskriften og den ble brukt i dag.


Smakte godt, men tror jeg skal gjøre den om litt neste gang. Mindre rødløk og kanskje litt hvitløk i. Disse er gode til supper, gryteretter og lignende


Polarbrød er også godt - og det må da gå ann å bake selv for å få i litt sunnere ingridienser?? Jeg googlet og kommer over denne matbloggen: http://trinesmatblogg.no/2013/08/20/polarbrod/

Jeg fulgte oppskriften, men kuttet ut hvetemel med spelt. (Bruker sjelden hvetemel i baksten)

De ble kjempegode - og så kjekt å ta opp etter behov fra fryser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar