tirsdag 15. november 2016

Bling, limpistol og MYE tålmodighet

Har du disse 3 tingene og litt papp.. ja da får du et bling-tre å pynte med :)




Jeg startet med en rest av noe stiv papp som jeg formet til en kjegle og kledde den med hvitt papir siden pappen var i flere farger.. hadde jeg tenkt meg om hadde jeg vrengt pappen så hadde den hatt lik farge i allefall 


Deretter var det bare å klippe opp bling-båndene til passe biter 2 bling i bredden og 12 i lengden. Dette var det kjedeligste arbeidet. 


Så er det bare å lime de på runde for runde, slik:


Jeg kjøpte slike bånd på TGR i fjor høst til 10 kr for 1 rull på 2 meter... spenningen var om jeg hadde nok ruller igjen! Jeg var innom butikken i forrige uke, men de hadde ikke denne sølv-looken på båndene i år... jeg spedte på med litt rødt innimellom for sikkerhets skyld (tenkte de fikk indikere røde julekuler på treet) 


...og det holdt ikke. Jeg hadde nok laget meg for stor kjegle...  Nille har dekorløpere laget i samme type bling, så jeg hadde heldigvis kjøpt inn et par slike - - just in case -- så da klipte jeg resten jeg trengte av den ene. 

Fungerte som gull det og treet ble ferdig i kveld. Startet på prosjektet søndag så total arbeidstid er godt over 4 timer... men verdt arbeidet. Jeg syns selv det ble superfint og skal få pryde middagsbordet i jula. Skal vurdere om jeg skal settet på en liten lysslynge etterhvert :)

Og den er finere i virkeligheten enn jeg klarer å få frem på bilder


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar