torsdag 10. september 2015

Det var en gang en 70 talls retroskjenk

Denne skjenken reddet jeg fra et trist, forlatt liv på låven til svigerfar for flere år siden.


Den gang ble den malt hvit og gjorde tjeneste først på loftsstue før den ble flyttet på kjøkkenet. 

I disse dager er det oppussing og omgjøring i huset og skjenken levde et farlig og usikkert liv. Blir det plass til den? Passer den inn? Orker jeg en ny runde oppgradering av den?

Vel..jeg er glad i skjenken, liker stilen og gikk på med liv og lyst.. I løpet av 3 kveldsøkter og Milkpaint (fantastisk maling i pulverform som jeg blander farge og mengde selv) ble den som ny. 



Jeg folierte veggene i barskapet med kontaktpapir i blank utførelse, som gir flott effekt når lyset i skapet er på



"Gull"-detaljer på bein og glassdør ble spraylakket med sølv på bein og svart på dør. 

Jeg malte også på sjablonger på dører og skuffer


Tilslutt pusset jeg forsiktig over hjørner for å få litt chabby chic-look og oljet med kinesisk olje tilsatt til sort Milkpaintpulver for å få litt lasert uttrykk





Ja da lever den videre en stund til :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar