onsdag 8. juli 2015

Historien om en gammel rørstol

Jeg er vel den eneste i familien som liker disse gamle rørstolene som jeg fant bortgjemt på låven på hytta. Jeg syns fasongen er stilig å se på og stolen er i tillegg god å sitte på.

Jeg "smuglet" en stol med meg hjem for å se om jeg fikk en ide...og det gjorde jeg jo. Jeg trengte en stol til sybordet mitt


Stolen var malt i en grell farge, så det første var å male den om - og noen mener vel fortsatt at det ble en grell farge, men jeg syns det ble en fargeklatt i blandt alt grått, sort og hvitt i stua.

 
Det abeidet jeg er minst fornøyd med er putetrekket jeg sydde sammen av stoff fra ei gammel bukse og en genser med flekk, som var i ferd med å gå i søpla. Klipte vekk flekken og brukte resten i putetrekket, men det var et vanskelig stoff å holde styr på i symaskina..  Slutteresultatet ble slett ikke bra, men det får duge til systolen min :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar