søndag 12. juli 2015

Gjør ting jeg ikke kan ....igjen

Det hele startet med en oppskrift på heklet kjole som poppet opp på Facebook. http://tusenideer.no/heklet-sommerkjole-med-skjellmonster-og-gittermonster/

Denne ville jeg ha, og gikk til innkjøp av garn i favorittfargen min og begynte å hekle. Så moro det var å hekle igjen! Det har jeg ikke gjort siden jeg heklet på det store gardinprosjektet mitt

Kjolen var rask å hekle og var ferdig etter en ukes tid, med hekling på buss til og fra jobb, samt kveldsstundene 

Så hva er det jeg ikke kan? Jo, å sy er noe jeg ikke mestrer like godt. Jeg må jo ha en underkjole til denne hekla kjolen og det er ikke lett å finne ferdig i riktig farge. Jeg har jo symaskin, tenkte jeg og kjøpte silkestoff og gikk til verks...etter flere dager. Jeg utsatte, og utsatte for dette var noe jeg gruet meg til. Ikke fant jeg noe mønster til hjelp heller, så jeg klipte på frihånd og sydde sammen noe som lignet. Godt jeg skal ha noe over denne underkjolen, for fin ble den ikke...men duger til dette bruk :)



Alt i alt, veldig fornøyd med kjolen. Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal hekle på litt ermer, men det får bli i tenkeboksen en stund :)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar