torsdag 20. februar 2014

OL-Lue feber og andre sysler

Har visst ikke oppdatert her i det siste, men kan fortelle at OL-lue farsotten inntok dette huset også. 
Jeg kjøpte inn garn i 3 forskjellige lyseblå nyanser, da jeg ikke ble enig med meg selv om hvilken var nærmest. Jeg brukte mer garn enn det sto i oppskriften, så da kom jeg i det dilemma at jeg manglet garn. Dette var talentløst, for butikkene var blåst for lysebått garn, i de fargene jeg skulle ha. Etter at lunsjen ble brukt på garnjakt fredag, fant jeg tilslutt garn på Husfliden til 2 av luene. 

Jeg ønsket merke på luene, men ikke bare flagg som de fleste bruker. Er det OL-lue, så er det OL-lue ;)

Derfor klipte jeg ut hvitt stoff fra min sommerbukse og broderte merker fritt etter originalen 2 av luene ble overlevert og ferdigstilt - mens den tredje må vente på garn i butikkene 


I tillegg til dette så er det multitasking (strikking) på 2 prosjekter. Et bussprosjekt; Retrogenser av rester fra tyrkisk garn 


 og kveld/TV-prosjekt; Valdresgenser med broderi. 


Begynte med en Valdreskofte i blått for en stund siden, men den ble så stor at etter 2 forsøk ga jeg opp og rekte opp alt. Det gjorde sitt at en tidligere kollega la ut bilde av en Valdres-genser hun hadde strikket og da var det den jeg ville strikke !! Den var så fin - så Heidi, jeg kopierer deg - regner ikke med det kræsjer med at vi kommer "like" noe sted :) 

Jeg har en fridag i dag, da vi skal på hytta og mens jeg venter på husbonden skal bli ferdig på jobb, ble 3 lykter laget av brukte glass - frostet og pyntet og klar for hyttekvelder
...og laget tennbrikketter til hytta av avis og stearinrester 



Da er det dags å dra til fjells og grave frem hytta :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar