lørdag 9. september 2017

Min islandsgenser - Afmæli

Denne genseren ble ferdig rett etter påske, men jeg har visst ikke oppdatert her på en stund. Det blir ikke produsert så mye om dagen, men jeg kan jo dele det som er :)

Jeg ble inspirert av en fransk dame som hadde strikket Afmæli i bare 3 farger og disse nydelige blåfargene. Hun hadde skrevet om den på sin blogg, også garn og fargekoder. Da ble det enkelt for meg og bestille. Jeg bestilte garnet fra Island og fant det rimligste hos Hélène Magnusson


Oppskriften fant jeg her - Og som dere ser er det egentlig flere farger i oppskriften og jeg har droppet mønster nederst på ermene 

Genseren veier "ingenting" og er god og varm. Skal nok bli god å finne når vinteren er på det kaldeste 


Den er veldig rask å strikke, men garnet er veldig skjørt - så jeg måtte strikke på en forsiktig måte så jeg ikke dro i garnet. Da gikk det greit 


Her ser dere hva jeg har bestilt. Mer enn nok til str M



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar