søndag 5. januar 2014

Godt nytt (strikke) år !

Så ble det min tur...
Etter en førjulstid med julegave/bursdagsstrikking er det endelig min tur...men først et bilde av lille niese som er blitt stor (13 år i går). Hun fikk Mariusskjørt til jul og jeg fortsatte i romjula med Mariussokker, Mariuslue og Marius-iPhonetrekk som hun fikk i går. 


Ved siden av Marius småstrikk i jula, begynte jeg på genser til meg selv, strikket i juksepatent og med Ice Yarns, Alpaca Bulky. Tykt og mykt garn, strikket på pinne 7. Fant ut at jeg ikke hadde nok til ensfarget, så da blir det en selvkomponert variant ;) Ikke spesielt glad i å strikke med tykke pinner...kjenner det mer i armer og skuldre da...så variasjon må til, som jeg skriver lengre ned



Har også lyst til å strikke meg Valdreskofte, så jeg begynte på den i går. Litt parallelIstrikking må til for å ha variasjon ;) Artig å strikke et annet mønster enn Marius også. Denne blir i mørkeblå bunnfarge. Ice Yarns Virgin Wool og pinne 3 + 3,5. Kommet så langt etter 2.forsøk.. Måtte rekke opp første forsøk, da jeg skulle begynne på mønsteret så jeg at da den ble alt for stor. Hadde sikkert noe med garn og pinnestørrelse å gjøre...(er for lat til prøvestrikk av strikkefasthet) nå følger jeg maskeantallet til Mariusgenser jeg har strikket i samme garn, så håper jeg det klaffer litt bedre... 



Mine nye ergonomiske strikkepinner, Knit Pro svarer til forventningene så langt ;) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar