søndag 15. desember 2013

3. Adventshelg....Bake, bake, bake

Det har vært bakehelg i huset, innimellom vinduspuss ( endelig mildt nok til å ta de utvendig også) mens gubben er sendt rundt med vaskefille og dampvasker. Vi vasker mest i lysere tider, men bad osv er godt å få tatt ;)

Når det gjelder baking setter vi mer pris på god mat i stedet for småkaker til fuglene etter jul...men litt må man ha, så det ble bakt krumkaker og kransekake. Er ikke veldig glad i kaker, men det som skal spises skal være laget fra bunn av. Fikk god hjelp av Ola til kransekaken da den skulle gjennom kvernen i dag. Apropos det, min Electrolux Assistent maskin som er rundt 30 år gammel har gjort sin nytte til mye..brøddeiger, maling av potet, rasping av potet, kransekaker osv. Veldig fornøyd! Kan anbefales. Dyr investering den gang, men den har vært en god hjelper



Også har det blitt 26 lefser i dag. Kokte ca 6 kg potet og i dag gikk det så greit at jeg kunne hatt det dobbelte. Prøvde First price poteter fra Kiwi denne gang og First price fikk en ny betydning hos meg i dag.. Det gikk som en lek. Fikk også tips fra min søster om å brette lefsene på en annen måte og jeg er mottakelig for tips. Se her Astrid, nå har jeg brettet de slik ;)

Søndagen avsluttes med lutefisk, laget på hjemmekjøkkenet. Nydelig og stappmett




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar